JednÃm z pomÄ›rnÄ› nových fenoménů v internetovém obchodovánà jsou bezesporu nákupnà galerie. Ty se od běžných e-shopů liÅ¡Ã pÅ™edevÅ¡Ãm v tom, že zde neprodává jedna firma, nýbrž se jedná v podstatÄ› o jakousi virtuálnà tržnici, kde lidé nabÃzà své zbožÃ, aÅ¥ už nové Äi použité. To je následnÄ› pÅ™es dané tržiÅ¡tÄ› posláno zákaznÃkovi. Z nich je zdaleka nejznámÄ›jÅ¡Ã Amazon, avÅ¡ak najdou se i mnohé jiné, v poslednà dobÄ› si pozornost zÃskávajà napÅ™Ãklad Allegro Äi Temu.
Â
Â
Vzhledem k výše uvedenému je vÅ¡ak otázkou, zda se vyplatà na tÄ›chto mÃstech nakupovat. Koneckonců to v podstatÄ› znamená, že nevÃme, od koho vlastnÄ› nakupujeme. Proto jsou také tyto tržnice pomÄ›rnÄ› Äastým cÃlem podvodnÃků.
Â
Zde je potÅ™eba poznamenat, že naprostá vÄ›tÅ¡ina tÄ›chto webů má urÄitou garanci, kdy pokud nedostanete své zbožÃ, pÅ™ÃpadnÄ› je dostanete poÅ¡kozené Äi vám pÅ™ijde nÄ›co jiného, než jste si objednali, je možné u nich zažádat o nápravu, nejÄastÄ›ji ve formÄ› vrácenà penÄ›z. To by se zdálo jako celkem dobrá záruka, avÅ¡ak tak tomu obvykle bohužel nenÃ.
Â
Â
Velmi Äasto až pÅ™ÃliÅ¡ pozdÄ› zjistÃme, že podmÃnky jsou nastaveny tak, aby podporovaly spÃÅ¡e podvodnÃky než jejich zákaznÃky. A má to svůj důvod. Tito totiž obvykle nabÃzà dané vÄ›ci za velmi nÃzké ceny, což naláká mnoho lidÃ. Mnohem vÃce, než klasiÄtà prodejci, kteřà prodávajà za skuteÄnou hodnotu. A zkuÅ¡enost ukazuje, že jen malé procento podvedených skuteÄnÄ› provede reklamaci. CelkovÄ› tedy tyto nákupnà galerie dosáhnout takto pomÄ›rnÄ› velkého zisku.
Â
Znamená to tedy, že bychom zde nemÄ›li nakupovat? Ne nezbytnÄ›, avÅ¡ak pouze se zvýšenou opatrnostÃ. Volit bychom mÄ›li jen ty, které jsou dlouhodobÄ› prověřené a spolehlivé, neboÅ¥ u nich je procento podvodnÃků menÅ¡Ã. Také je vhodné se vyvarovat podezÅ™elým nabÃdkám, pÅ™edevÅ¡Ãm takovým, kde jsou ceny podezÅ™ele nÃzké. Ve vÄ›tÅ¡inÄ› pÅ™Ãpadů vÅ¡ak udÄ›láte lépe, pokud mÃsto obchodnà galerie zajdete do klasického obchodu, aÅ¥ už internetového Äi kamenného. Tam budete mÃt vÄ›tÅ¡Ã jistotu.